Na czym polega innowacyjność nowej usługi zduńskowolskiego MPK? Na tym, że moment odjazdu autobusu z konkretnego przystanku można sprawdzić w tzw. czasie rzeczywistym. Często zdarza się, że autobus przyjedzie za wcześnie lub spóźniony bo ma awarię, stał w korku lub wydarzyło się coś innego. Teraz dzięki usłudze ,,kiedyprzyjedzie" pasażerowie będą mogli to sprawdzić. Wystarczy mieć smartfon lub komputer, wstukać adres ,,zdw.kiedyprzyjedzie.pl", wybrać z listy konkretny przystanek i już wiadomo, za ile minut czy sekund przyjedzie autobus.
- Sytuacja na drodze zmienia się dynamicznie, a czas rozkładowy nie uwzględnia różnych sytuacji - wyjaśnia Grzegorz Szmyt, prezes MPK w Zduńskiej Woli. - Myślę, że wprowadzenie usługi ,,kiedy przyjedzie" jest przełomowe dla pasażerów i firmy, choćby dlatego, że dzięki niej poprawi się jakość naszych usług.
Oprócz aplikacji dla pasażerów jest też aplikacja dla kierowców, dyspozytorów i szefostwa MPK. Dzięki niej na mapie można obserwować kursujące w danym momencie autobusy. Ikona autobusu może być widoczna w różnych kolorach, które sygnalizują, czy pojazd jest punktualny, spóźniony, czy też jedzie za wcześnie.
- Dzięki temu można na bieżąco interweniować czy w razie awarii szybciej podstawić zastępczy autobus. To także sposób na zdyscyplinowanie kierowców. Ponadto łatwiej i skuteczniej będzie można korygować rozkłady jazdy - dodaje prezes Szmyt.
Jak to działa? W każdym autobusie jest smartfon, który co 5 sekund wysyła informację o konkretnym położeniu pojazdu do ,,centrali".
Koszt obsługi aplikacji to 1300 zł netto. miesięcznie. Do trzeba dodać koszt obsługi 25 telefonów (każdy kosztował 1 zł) - 30 zł brutto za każdy miesięcznie.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?