Nowe autobusy są potrzebne bo trzy z dwudziestu czterech, jakie ma na stanie miejska spółka są kiepskim stanie technicznym i są niemal ciągle w naprawie. W MPK wyjaśniają, że dzierżawa lub lising są tańsze niż kupowanie nowych pojazdów.
- Przy lisingu w koszty spółki nie wchodzi amortyzacja. Ponadto umowa jest zawarta na 4 lata i po tym czasie być może będzie możliwość kupienia tych pojazdów za niewielkie pieniądze - mówi Michał Płatek, prezes MPK Zduńska Wola.
Za trzy autobusy MPK płacić będzie miesięcznie ponad 16,6 tys. zł miesięcznie za każdy.
To będą już kolejne wydzierżawione przez MPK autobusy. W 2016 roku spółka wydzierżawiła na 10 lat sześć autobusów niskopodłogowych za ok. 40 tys. zł miesięcznie.
Obecnie w taborze MPK są 24 autobusy. Na kupno nowych autobusów miejska spółka nie ma pieniędzy. Ostatnie nowe udało się kupić w 2000, 2001 i 2004 roku. W 2010 roku spółka kupiła 2 używane, 10-letnie autobusy.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?