Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PKP PLK inwestuje w torowisko między Łodzią a Zduńską Wolą

Marcin Bereszczyński
Polska Press
W poniedziałek 13 kwietnia PKP PLK podpisało umowę dotyczącą przebudowy torowiska łączącego Łódź i Zduńską Wolę. Dzięki inwestycji czas trwania podróży z miasta do miasta skróci się z 46 do 31 minut.

Za trzy lata podróż między Łodzią i Zduńską Wolą będzie trwała krócej o 15 minut. Wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna na odcinku 42 km. Przebudowanych zostanie 35 przejazdów drogowo-kolejowych. Konieczne będzie przebudowanie 29 obiektów, takich jak wiadukty, mosty i przepusty.

Przebudowanych zostanie 7 stacji kolejowych. Wyższe perony ułatwiające wsiadanie do pociągów zostaną zbudowane w Pabianicach, Łasku, Zduńskiej Woli, Chechle, Dobroniu, Kolumnie i Lublinku. Pojawią się tam nowe wiaty i ławki, a także lepsze oświetlenie i oznakowanie. Ma być również czytelniejsza i pełniejsza informacja o rozkładach jazdy. Na stacjach w Pabianicach i Zduńskiej Woli powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy. Prace powinny zakończyć się wiosną 2020 r. Koszt inwestycji to 346 mln zł.

Rosną ceny biletów PKP!

W tym roku wykonawca, czyli spółka ZUE, ma przygotować projekt modernizacji linii kolejowej między Łodzią Kaliską i Zduńską Wolą. Prace powinny rozpocząć się za rok.

– Bez utrudnień się nie obejdzie – mówi Wiesław Nowak, prezes ZUE. – Jeszcze nie wiadomo, jaka koncepcja prac zostanie wybrana i jakie to będą utrudnienia.

Arnold Bresch z zarządu PKP PLK twierdzi, że nie powinno dojść do zamknięcia obydwu torów jednocześnie, ale bierze pod uwagę, że na pewnych odcinkach trzeba będzie uruchomić autobusową komunikację zastępczą.

PKP pozwie kiboli Widzewa za burdę na dworcu w Katowicach

Odcinek między Łodzią i Zduńską Wolą to tylko część linii prowadzącej przez Ostrów Wielkopolski do Wrocławia. Remont torowiska od Zduńskiej Woli do Ostrowa Wielkopolskiego znajdzie się na liście rezerwowych projektów w Krajowym Programie Kolejowym.

– Inwestycja zostanie zrealizowana w przypadku oszczędności w przetargach – powiedział Arnold Bresch. – Podobne inwestycje realizujemy we wszystkich województwach. W tym roku podpisaliśmy już 58 umów o wartości 1,8 mld zł.

– Przebudowa odcinka Łódź Kaliska – Zduńska Wola i planowany remont Zduńska Wola 
– Ostrów Wielkopolski, a wcześniej budowa odcinka Łódź Widzew – Łódź Fabryczna wraz z nową stacją Łódź Fabryczna to poprawa dostępności mieszkańców aglomeracji łódzkiej do kolei. Kolejnym udogodnieniem będzie budowa tunelu średnicowego – zapowiada Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

PKP PLK przygotowuje się do kolejnych inwestycji w naszym regionie. Arnold Bresch zapowiedział, że przebudowa linii kolejowej Łódź – Kutno rozpocznie się w 2019 roku.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto