Ostatni przeznaczony do otwarcia odcinek liczy 33,6 km długości i łączy węzły Sieradz Południe i Łask. Podobnie jak pozostałe odcinki tej trasy, ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra każdy (istnieje możliwość, aby w przyszłości dobudować trzeci, zewnętrzny pas), oraz pas awaryjny szeroki na 2,5 metra. Nowa trasa ma nawierzchnię betonową i stanowi fragment 114 kilometrowego odcinka S8 w województwie łódzkim. Kosztował blisko 1,39 miliarda złotych, wybudowany został przez konsorcjum Dragados – Pol Aqua.
Oddawany odcinek był najdłuższym ze wszystkich, w ramach kontraktu powstały między innymi trzy węzły drogowe: Sieradz – Wschód, Zduńska Wola i Karsznice, oraz dwa potężne mosty (na każdej jezdni) na Warcie liczące niemal kilometr długości.
– Aktualnie trwają jeszcze ostatnie odbiory i jeśli nie pojawią się przeszkody obiektywne, jutro z Łodzi będzie można dojechać do Wrocławia drogą ekspresową. Oznacza to w praktyce radykalną poprawę bezpieczeństwa i skrócenie czas podróży z blisko pięciu, do niespełna dwóch godzin i zdecydowane uspokojenie ruchu w Sieradzu, Zduńskiej Woli i Łasku – informował w piątek Maciej Zalewski z GDDKiA w Łodzi.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?