Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zduńska Wola. Konsultacje w sprawie przebudowy Łaskiej i Łódzkiej. Projekt poprawiony [zdjęcia i wideo]

Redakcja
Agnieszka Olejniczak
Po raz drugi projektanci przebudowy drogi wojewódzkiej 482, czyli ulic Łódzkiej i Łaskiej, spotkali się z mieszkańcami Zduńskiej Woli na konsultacjach. Tym razem przedstawili poprawiony projekt.

W Zduńskiej Woli w piątek, 10 maja, odbyły sie drugie konsultacje z mieszkańcami miasta w sprawie przebudowy ulic Łaskiej oraz Łódzkiej. Chodzi o pięciokilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 482 od wiaduktu karsznickiego do ulicy Mostowej. Inwestycja jest obecnie w fazie projektowania, która powinna zakończyć się w tym roku. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi, który jest inwestorem, liczy na to, że w 2020 roku uda się rozpocząć prace.

Poprzednim razem mieszkańcy na koncepcji projektantów nie zostawili suchej nitki. Ich uwagi zostały wzięte pod uwagę i teraz przedstawiono poprawione projekty. Większość postulatów zduńskowolan udało się uwzględnić.

Jak twierdzi Marcin Nowicki, rzecznik ZDW w Łodzi, do projektu zgłoszono około 30 poprawek. Większość została w nowym planie przebudowy drogi ujęta.

Nowy projekt zakłada, że na odcinku 4,8 km powstanie 6 nowych rond. Od strony Karsznic pierwsze będzie na Skrzyżowaniu z ul. Ceramiczną. Kolejne ulic Bema, Łaskiej i Łódzkiej, następne na skrzyżowaniu z ulicami Konwaliowa i Struga, kolejne z ul. Spacerową, następne z Kilińskiego i jeszcze jedno z ul. Getta Żydowskiego. Razem na 5-kilometrowym odcinku będzie więc 8 rond licząc z już istniejącymi.

Postulaty mieszkańców spełniono co do skrzyżowania z ul.Bema. Pierwsza wersja zakładała, że wyjazd z niej będzie tylko w prawo, a do miasta mieszkańcy dojada ul. Murarską i Struga. Teraz przewidziano tam rondo z możliwością dojazdu w każdym kierunku.

Ta najpoważniejsza kontrowersja zniknęła, ale pojawiła się kolejna. Dotyczy ronda Struga - Konwaliowa. Tym razem chodzi o przedsiębiorców, którzy mają tam działki i obiekty handlowe, a planują inwestycje. Zgłaszali postulat, by rondo pomyślane jako dwujezdniowe, zmniejszyć co pozwoli na ograniczenie wykupu działek pod drogę.

Za jednojezdniowym rondem optuje także powiat oraz policja. Ma być to rozwiązanie bezpieczniejsze, niż zaprojektowane.

Kolejne sugestie, jak zapewnia ZDW w Łodzi, zostaną wzięte pod rozwagę. Liczy się jednak czas, bo projekt powinien być gotowy i uzgodniony do końca listopada tego roku. A jak uprzedza Maciej Plesiak, naczelnik Wydziału Dokumentacji Technicznej i Przygotowania Inwestycji, najważniejsza kwestia będzie uzyskanie zgody ministerstwa infrastruktury na odstępstwa od obowiązujących przepisów w zakresie projektowania dróg.

Chodzi ot o, że wymuszone przez zduńskowolan rozwiązania nie są w zgodzie z odpowiednimi rozporządzeniami, bo nie zachowano wymaganych odległości między skrzyżowaniami. Tu musi wyrazić zgodę minister, a odstępstw jest wiele. ZDW przewiduje, że może to zając nawet kilka miesięcy.

Przebudowa drogi nr 482 ma kosztować około 70 mln zł. Planowano, by rozpocząć prace w 2020 roku, a zakończyć je definitywnie przed 2024 rokiem. Taka perspektywę czasową przewiduje ZDW oraz Urząd Marszałkowski w Łodzi.

- Urząd Marszałkowski dołoży wszelkich starań by inwestycja mogła ja najszybciej przejść uzgodnienia i się rozpocząć - mówi Dawid Mazurkiewicz, dyrektor Kancelarii Marszałka Województwa. - mamy nadzieję, że uda się w tej kadencji zamknąć tę inwestycję.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na zdunskawola.naszemiasto.pl Nasze Miasto