Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PKP stawia ekrany akustyczne wzdłuż torów w Zduńskiej Woli Karsznicach ZDJĘCIA

OPRAC.:
Jolanta Jeziorska
Jolanta Jeziorska
Ekrany akustyczne budowane są wzdłuż torów kolejowych na terenie osiedla Karsznice w Zduńskiej Woli.  Powstają przy magistrali kolejowej Śląsk – Porty w ramach inwestycji prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Ekrany akustyczne budowane są wzdłuż torów kolejowych na terenie osiedla Karsznice w Zduńskiej Woli. Powstają przy magistrali kolejowej Śląsk – Porty w ramach inwestycji prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. UM Zduńska Wola
Tory kolejowe wzdłuż ulicy Karsznickiej w Zduńskiej Woli będą osłonięte ekranami akustycznymi. To inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe. Ekrany mają ochronić mieszkańców przed hałasem .

Ekrany akustyczne budowane są wzdłuż torów kolejowych na terenie osiedla Karsznice w Zduńskiej Woli. Powstają przy magistrali kolejowej Śląsk – Porty w ramach inwestycji prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Będą osłaniać mieszkańców przed hałasem pociągów towarowych, jakie mają tu rozwijać prędkość do 120 km/h.

Ekrany przy torach w Karsznicach powstają na podstawie projektu zagospodarowania terenu przygotowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Urządzenia, jakie mają osłonić mieszkańców od hałasu powstającego przy linii kolejowej, są budowane przy remontowanym odcinku linii kolejowej nr 131 od Ruśca Łódzkiego do Zduńskiej Woli Karsznice.

Osłona akustyczna pojawią się na kilku odcinkach magistrali Śląsk – Porty między innymi na terenie Zduńskiej Woli. Będą zbudowane na odcinku torów od Marzenina do Henrykowa.

Inwestycja w ekrany akustyczne, jak podkreśla PKP PLK, wpłynie między innymi na poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego, podróżnych, przewożonych ładunków, a także budowa osłon przed hałasem będzie miała pozytywny wpływ na środowisko. PKP PLK wskazuje jako termin zakończenia prac drugi kwartał 2024.

Przebudowa magistrali Śląsk – Porty

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych na tak zwanej magistrali węglowej na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice to prace o wartości około 580 mln zł. Po jej zakończeniu mają zwiększyć się możliwości przewozu towarów przez stację Zduńska Wola Karsznice na łódzkim odcinku magistrali Śląsk – Porty. Dla pociągów towarowych przewidziano możliwość przejazdu przez Zduńską Wolę Karsznice z prędkością 100-120 km/h.

Podczas modernizacji linii kolejowej 131 dla przewozów towarowych, PKP PLK prowadzi prace, które mają służyć do ewentualnej obsługi podróżnych na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice. Na stacji Zduńska Wola Południowa wybudowano nowy peron wyspowy. Peron ma wysokość 0,76 metra, która jest dostosowana do poziomu pokładu pociągów regionalnych i aglomeracyjnych. Peron wyposażono w nowe wiaty.

Roboty na linii kolejowej nr 131 na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice są realizowane w ramach projektu „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo”. Projekt jest w 85 proc. dofinansowany z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zdunskawola.naszemiasto.pl Nasze Miasto