Budynek dworca PKP Zduńska Wola Karsznice jest odnawiany i ma zyskać dawny blask. Kolej odtwarza jego zabytkowy wygląd. Trwa naprawa elewacji obiektu pochodzącego z lat 30. ubiegłego wieku.
Od frontu, czyli od strony ul. Karsznickiej można już podziwiać efekty. Widać nową elewację, wymienione okna i drzwi oraz odnowione relief z logo Polskich Kolei Państwowych i zegar na froncie budynku.
Prace rozpoczęły się od strony peronów.
Od tej strony widać ponadto remont peronów i linii kolejowej. Te prace wykonywane są jednak w ramach innej kolejowej inwestycji polegającej na modernizacji torowisk na linii Rusiec Łódzki - Karsznice.
Dworzec PKP Zduńska Wola Karsznice powstał wraz z magistralą węglową Śląsk – Porty, budowaną w latach 30. ubiegłego wieku. Budynek dworca został zaprojektowany pod koniec lat trzydziestych XX w. i wybudowany w 1940 r. To przykład późnego art deco w architekturze, który co ciekawe, nie był charakterystyczny dla ówczesnych budynków kolejowych, a raczej dla gmachów publicznych wznoszonych w Polsce w latach dwudziestych XX w. Cechą charakterystyczną takich obiektów i tym samym budynku przy ul. Karsznickiej jest zauważalny porządek stylistyczny, symetria i geometryzacja wzorów. Budynki w tym stylu cechowała funkcjonalność, minimalizm z jednoczesnym detalem wzorniczym, takim jak okładzina fasad wykonywana z ceramicznych, odcinających się od fasady płytek.
Dworzec PKP Zduńska Wola Karsznice od kilkunastu lat nie pełni już funkcji przystanku, na którym pasażerowie czekają na pociągi i do nich wsiadają. Stacja Zduńska Wola Karsznice została otwarta w latach 30. XX w. w ramach magistrali węglowej łączącej Śląsk i porty. Budynek jest wpisany do gminnej ewidencji zabytków.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?