– Dokładny termin uruchomienia regularnej linii tramwajowej na tym fragmencie trasy na razie nie jest znany – zastrzega Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Planujemy, że późną wiosną będą mogły odbyć się jazdy próbne.
Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu przypomina, że wykonawca nie ma obowiązku wcześniejszego oddania tego odcinka. – Taką złożył deklarację – wyjaśnia Gosiewski. – Patrząc na tempo prac, wiele wskazuje na to, że obietnicy dotrzyma.
Przystanki na trasie tramwajowej na Naramowice
Wzdłuż Naramowickiej budowane jest torowisko o długości ponad 3 km. Na trasie zlokalizowanych będzie osiem przystanków: Wilczak, Serbska, Włodarska, Lechicka/Naramowicka, Naramowice, os. Łokietka, Jasna Rola, Błażeja. – Ich nazwy zostały skonsultowane z radą osiedla – zaznacza Wiśniewski.
Przystanek Wilczak to obecnie funkcjonujący przystanek na zmodernizowanej pętli Wilczak. Jadąc w kierunku Naramowic po obu stronach skrzyżowania Naramowickiej i Serbskiej zostanie zlokalizowany przystanek Serbska, a dalej przy skrzyżowaniu Włodarskiej, Ziarnistej i Naramowickiej – przystanek Włodarska (na odcinku Naramowickiej między Serbską a Lechicką).
– Docelowo na Naramowice będą kursować dwie linie tramwajowe – zapowiada Wiśniewski. – Na przystanek Włodarska pasażerów dowozić będzie jedna.
Która linia tramwajowa będzie kursować na Włodarską?
Który tramwaj będzie jeździł na Włodarską? Dyrektor Gosiewski zaznacza, że na tym etapie nie można tego przesądzić, ponieważ trzeba to zgrać z całą siatką połączeń w mieście, a te ulegają ciągłym zmianom w związku z trwającymi pracami torowymi. Przypomnijmy, że inwestycje są prowadzone nie tylko na Naramowicach, ale także w centrum Poznania (Św. Marcin, Al. Marcinkowskiego), na rondzie Rataje i Wildzie.
Zobacz, jak będzie wyglądać trasa tramwajowa na Naramowice:
Z Włodarskiej na most Teatralny
– Jedno jest pewne, że z Włodarskiej dojedziemy tramwajem na most Teatralny – mówi Gosiewski. I dodaje, że problem ze wskazaniem linii, która będzie kursowała do Włodarskiej wynika też z dostępności taboru dwukierunkowego. – Trasa od Wilczaka do Błażeja będzie dwutorowa, zakończona tak zwaną ślepą końcówką.
W związku z tym również na uruchomionym wcześniej odcinku Wilczak – Włodarska tramwaje nie będą jeździć wahadłowo. – W rejonie przystanku Włodarska zostanie zamontowana zwrotnica, która umożliwi zmianę torów. Dlatego potrzebny jest tramwaj dwukierunkowy – tłumaczy Gosiewski.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?