W finale olimpiady, jaki zorganizowany został w gmachu Politechniki Białostockiej uczestniczyły Natalia Gruszczyńska, Emilia Gurazda i Dominika Klimczak z klasy III Technikum Ekonomicznego pod opieką nauczycielki Anny Łapety.
Uczennice miały za zadanie rozwiązać zadania dotyczące zagadnień polskiego i europejskiego rynku pracy.
Uczennice zduńsjkowolskiego "Mechanika" uczestniczyły także w wykładach i warsztatach zorganizowanych przez Pracownię Badań, Analiz i Strategii Rozwoju Edukacji. Były to m.in.:wykład „Prawo pracy a rynek pracy” (jaki poprowadził dr Tomasz Kałużny, Sędzia Sądu Rejonowego w Białymstoku),prezentacja „Dlaczego Politechnika Białostocka?”( jaką przeprowadził Mateusz Adaszczyk, prezes Stowarzyszenia Absolwentów PB) oraz telekonferencja „Praca sezonowa w Holandii – co warto wiedzieć?” , jaką prowadziła Maria Custers, przedstawiciel organizacji holenderskich pracodawców sektora rolno-ogrodniczego – LTO.
Jaki jest cel Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Polskim i Europejskim Rynku Pracy?
Celem Olimpiady jest innowacyjne podejście do zagadnień związanych z polskim i europejskim rynkiem pracy, realizowane poprzez uzupełnienie realizowanego w szkołach ponadgimnazjalnych procesu kształcenia
w zakresie problematyki krajowego i europejskiego rynku pracy, doskonalenie umiejętności poruszania się na krajowym oraz europejskim rynku pracy, z uwzględnieniem zmienności i konkurencyjności tego rynku, w tym doskonalenie zdolności uczniów do podejmowania samodzielnych i trafnych decyzji dotyczących wyboru przyszłego zawodu. Propagowanie działań polegających na zapobieganiu wykluczeniu społecznemu
i finansowemu (m.in. aktywne formy poszukiwania pracy, mobilność zawodowa). Pogłębianie wiedzy
nt. europejskiego rynku pracy; popularyzacja wśród młodzieży wiedzy o polskimi europejskim rynku pracy oraz systemach kształcenia zawodowego w różnych krajach; rozwijanie zainteresowań uczniów w zakresie wykraczającym poza ścisłe ramy programowe wiedzy o polskim i europejskim rynku pracy, poszerzanie
ich wiedzy o zawodach, specjalnościach, poszukiwanych kwalifikacjach oraz kształcenie umiejętności praktycznego wykorzystania tej wiedzy; popularyzowanie wśród młodzieży metod ADR (Alternative Dispute Resolution) czyli alternatywnych metod rozstrzygania sporów (m.in.: mediacji, arbitrażu), którymi można posłużyć się przy ugodowym rozwiązywaniu problemów na linii pracodawca-pracownik.
Organizator Olimpiady napisał: „Za Państwa pośrednictwem składamy gorące podziękowania dyrektorom szkół, którzy stworzyli warunki organizacyjne oraz umożliwili nauczycielom i opiekunkom przygotowanie uczniów do trudnych zmagań w zakresie problematyki rynku pracy.”
Tanie linie trują! Ryanair i Wizz Air na czele
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?