Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa nastawni w Zduńskiej Woli Karsznicach. To część remontu magistrali Śląsk - Porty

Agnieszka Olejniczak
Agnieszka Olejniczak
Agnieszka Olejniczak
Trwa przebudowa linii kolejowej nr 131, czyli tak zwanej magistrali węglowej Śląsk - Porty. W Zduńskiej Woli Karsznicach powstaje nowy budynek nastawni i Lokalne Centrum Sterowania.

Lokalne Centrum Sterowania w Zduńskiej Woli Karsznicach

Zmienia się łódzki odcinek linii kolejowej 131 łączącej Śląsk i porty Trójmiasta. Na odcinku Rusiec Łódzki - Zduńska Wola Karsznice trwa przebudowa torów.

To jednak nie jedyne przedsięwzięcie. Sprawny i bezpieczny przejazdu pociągów pasażerskich i towarowych zapewni Lokalne Centrum Sterowania w Zduńskiej Woli Karsznicach. LCS wyposażony będzie w nowoczesne systemy i sprzęt komputerowy. Budowa nastawni trwa przy ul. Karsznickiej w Zduńskiej Woli. Zakończenie budowy planowane jest w październiku 2021 roku.

Nową nastawnię buduje miejscowa firma Dom Jaracz. Natomiast głównym wykonawcą robót na linii kolejowej na odcinku Rusiec Łódzki (km 137,500) – Zduńska Wola Karsznice (km 170,212) jest ZUE S.A., a zadanie nosi nazwę „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odc. Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo”.

PKP PLK w ramach tego remontu linii 131 zwiększą komfort obsługi podróżnych na stacjach Chociw Łaski, Kozuby, Zduńska Wola Karsznice Południowe, Zduńska Wola Karsznice oraz przystanku Siedlce Łaskie. Perony zostaną przebudowane i dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Na stacji Chociw Łaski wybudowana zostanie nowa kładka nad torami wyposażona w windy dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Przebudowane tory, rozjazdy i nowe urządzenia zabezpieczające umożliwią prowadzenie pociągów pasażerskich z prędkością do 140 km/h, a towarowych do 120 km/h. Zwiększy się również przepustowość trasy, co umożliwi przejazd większej liczby pociągów.

Prace na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice obejmują wymianę 20 km torów, sieci trakcyjnej oraz 62 rozjazdów. Zaplanowano przebudowę 10 obiektów inżynieryjnych, w tym mostów nad rzekami Widawka i Grabia.

Korzystnie zmienia się trasa kolejowa Śląsk – porty

PLK podpisały we wrześniu 2019 roku dwie umowy na zaprojektowanie i wykonanie robót na ponad 100 km odcinku linii: Kalina (Herby Nowe) - Rusiec Łódzki - Zduńska Wola Karsznice. Po pracach projektowych, wykonawcy rozpoczęli roboty, które zakończą się w połowie 2023 r.

Od ubiegłego roku prowadzone są także roboty w woj. śląskim od miejscowości Kalina do stacji Herby Nowe i Wręczyca oraz odcinku Miedźno – Działoszyn. Prace obejmują łącznicę Herby Stare – Herby Nowe. Wartość inwestycji to ponad 1,2 mld zł.

Równocześnie PLK przygotowują dokumentację projektową dla przebudowy kolejnych odcinków linii nr 131 tj. Zduńska Wola Karsznice – Dąbie nad Nerem (LCS Zduńska Wola Karsznice), Dąbie nad Nerem – Złotniki Kujawskie (LCS Inowrocław), Złotniki Kujawskie – Twarda Góra (LCS Bydgoszcz), Twarda Góra – Tczew (LCS Tczew).

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do końca 2021 roku ogłoszą postępowania przetargowe na roboty budowlane na łączną kwotę ponad 17 mld zł. Będzie to przede wszystkim zakończenie zadań wynikających z Krajowego Programu Kolejowego na lata 2014 – 2020 oraz rozpoczęcie zadań z Nowej Pespektywy na lata 2021 – 2027. W tym planie przetargów ujęta będzie przebudowa odcinka kolejowego Zduńska Wola Karsznice – Dąbie nad Nerem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zdunskawola.naszemiasto.pl Nasze Miasto