Kolej podsumowała przebudowę trasy Łódź Kaliska – Zduńska Wola
W ramach inwestycji przebudowany został odcinek o długości 42 kilometrów. Pojawiły się nowe tory i sieć trakcyjna.
Odnowionych zostało m.in.:
- 5 wiaduktów
- 12 mostów kolejowych
- 80 km torów i sieci trakcyjnej
- 34 przejazdy kolejowo-drogowe.
Największy zakres prac w Zduńskiej Woli
Na stacjach i przystankach wybudowane są nowe perony. W Pabianicach i Zduńskiej Woli powstały podziemne przejścia, zamontowane są windy.
Zduńska Wola jest tą stacją, która przeszła największą metamorfozę. Oprócz peronów, sieci trakcyjnej powstało przejście podziemne, są trzy windy – wylicza Beata Rutkowska, dyrektor projektu. - To przejście znacznie poprawia bezpieczeństwo mieszkańców chcących przedostać się przez linię kolejową.
Najdłuższy peron ma 300 metrów długości. Wszystkie są znacznie wyższe, niż przed remontem. Ułatwia to podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Po modernizacji pociągi towarowe mogą jeździć z prędkością 100 km/h. Pociągi pasażerskie osiągają prędkość do 120 m/h.
Czas przejazdu ze Zduńskiej Woli do Łodzi Kaliskiej skrócił się co najmniej o kwadrans. Teraz można dojechać do stolicy województwa w niecałe pół godziny – zapewnia Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK.
Kosztowny remont między Zduńską Wolą i Łodzią Kaliską
Prace między Zduńską Wolą i Łodzią Kaliską zaczęły się w 2018 roku. Zakończyły się w 2021 roku. Realizacja tego przedsięwzięcia kosztowała 387 milionów złotych. PKP PLK pozyskały na tę inwestycję dofinansowanie z Unii Europejskiej. To 85 procent wartości zadania.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?