NFZ zadzwoni i zapyta... jak ci było w szpitalu

Redakcja
Agnieszka Olejniczak
NFZ zadzwoni i zapyta... jak było w szpitalu. Fundusz o jakość leczenia w szpitalu zapyta w specjalnej ankiecie telefonicznej.

NFZ uprzedza, że do osób, które ostatnio przebywały w szpitalu mogą zadzwonić ankieterzy, którzy na zlecenie funduszu będą wypytywać o jakość pobytu w szpitalu i świadczonych tam usług medycznych.

- Do osób, które ostatnio przebywały w szpitalu mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ. Zadając kilka pytań sprawdzą, czy pacjenci są zadowoleni z warunków leczenia i pobytu w placówce. Dzięki zebranym informacjom fundusz dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy - informuje Anna Leder, rzeczniczka Łódzkiego Oddziału NFZ w Łodzi. - Na początek NFZ bierze pod uwagę pacjentów po zabiegach endoprotezoplastyki i usunięcia zaćmy. Krótki czas oczekiwania na te zabiegi to nie wszystko. Ważne jest także to w jakich warunkach i w jaki sposób, w których odbywa się całe leczenie. Oczywiście wyniki ankiety zostaną upublicznione.

Ten sposób przeprowadzenia badania to pilotaż, jak informuje NFZ. Dlatego obejmie tylko wybranych pacjentów, którzy zgodzą się odpowiedzieć na pytania.

Jest ich dokładnie dziewięć:

Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
Jaka była jakość wyżywienia?
Czy komunikacja była zrozumiała?
Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
Czy w nocy była cisza?
Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Każdy z obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.

NFZ przestrzega! Informacje, których pacjent nie powinien podawać telefonicznie

W czasie rozmowy z ankieterem NIE PODAWAJ żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy np. informacji o badaniach, z których korzystałaś/eś). Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych wyżej pytań. Nie potrzebują Twoich danych i nie będą Cię o nie prosić. - informuje Anna Leder z NFZ.

Badanie jest anonimowe. Ankieterzy znają tylko: numer telefonu, płeć, placówkę, w której pacjent si e leczył oraz datę skreślenia z harmonogramu przyjęć. Dane te zostaną wykorzystane wyłącznie do przeprowadzenia badania.

- Ankieterzy nie mają dostępu do danych osobowych, takich jak imię, nazwisko i PESEL. Nie posiadają też informacji o rodzaju świadczenia, z którego korzystałaś/eś. Dlatego nie mogą o nie pytać - zapewnia rzeczniczka łódzkiego NFZ.

W razie jakichkolwiek wątpliwości można potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.

Znamy decyzję w sprawie trzeciej dawki szczepionki.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Sss

Pomijam zasadność takiej ankiety. Niech pracownicy NFZtu pospacerują po oddziałach szpitalnych i pogadają z pacjetmi. Pytanie zasadnicze, kto i na jakiej podstawie udostępni ankieterowi moje personalia i numer telefonu?

G
Gość

w Piotrkowie Trybunalskim w Poradni K fotel ginekologiczny centralnie w drzwiach wejściowych z poczekalnią (podczas wizyty lekarz nie korzysta z parawanu), ale biurko lekarz jest daleko za drzwiami " taki komfort"

G
Gość

TE [wulgaryzm] Z NUDÓW WYMYŚLAJĄ TAKIE RZECZY !!!

Dodaj ogłoszenie