MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

NFZ zadzwoni i zapyta... jak ci było w szpitalu

Redakcja
Agnieszka Olejniczak
NFZ zadzwoni i zapyta... jak było w szpitalu. Fundusz o jakość leczenia w szpitalu zapyta w specjalnej ankiecie telefonicznej.

NFZ uprzedza, że do osób, które ostatnio przebywały w szpitalu mogą zadzwonić ankieterzy, którzy na zlecenie funduszu będą wypytywać o jakość pobytu w szpitalu i świadczonych tam usług medycznych.

- Do osób, które ostatnio przebywały w szpitalu mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ. Zadając kilka pytań sprawdzą, czy pacjenci są zadowoleni z warunków leczenia i pobytu w placówce. Dzięki zebranym informacjom fundusz dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy - informuje Anna Leder, rzeczniczka Łódzkiego Oddziału NFZ w Łodzi. - Na początek NFZ bierze pod uwagę pacjentów po zabiegach endoprotezoplastyki i usunięcia zaćmy. Krótki czas oczekiwania na te zabiegi to nie wszystko. Ważne jest także to w jakich warunkach i w jaki sposób, w których odbywa się całe leczenie. Oczywiście wyniki ankiety zostaną upublicznione.

Ten sposób przeprowadzenia badania to pilotaż, jak informuje NFZ. Dlatego obejmie tylko wybranych pacjentów, którzy zgodzą się odpowiedzieć na pytania.

Jest ich dokładnie dziewięć:

Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
Jaka była jakość wyżywienia?
Czy komunikacja była zrozumiała?
Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
Czy w nocy była cisza?
Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Każdy z obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.

NFZ przestrzega! Informacje, których pacjent nie powinien podawać telefonicznie

W czasie rozmowy z ankieterem NIE PODAWAJ żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy np. informacji o badaniach, z których korzystałaś/eś). Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych wyżej pytań. Nie potrzebują Twoich danych i nie będą Cię o nie prosić. - informuje Anna Leder z NFZ.

Badanie jest anonimowe. Ankieterzy znają tylko: numer telefonu, płeć, placówkę, w której pacjent si e leczył oraz datę skreślenia z harmonogramu przyjęć. Dane te zostaną wykorzystane wyłącznie do przeprowadzenia badania.

- Ankieterzy nie mają dostępu do danych osobowych, takich jak imię, nazwisko i PESEL. Nie posiadają też informacji o rodzaju świadczenia, z którego korzystałaś/eś. Dlatego nie mogą o nie pytać - zapewnia rzeczniczka łódzkiego NFZ.

W razie jakichkolwiek wątpliwości można potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.

od 7 lat
Wideo

Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zdunskawola.naszemiasto.pl Nasze Miasto