Remont biegnącego przez łódzkie odcinka magistrali Śląsk – Porty ZDJĘCIA

OPRAC.: opr.wry
Po zakończeniu robót na linii nr 131 pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 140 km/h, a towarowe do 120 km/h
Po zakończeniu robót na linii nr 131 pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 140 km/h, a towarowe do 120 km/h fot. Włodzimierz Rychliński
Poprawienie oferty podróży i usprawnienie transportu towarów – to główny cel prac realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Roboty prowadzone są na torach i przy sieci trakcyjnej na odcinku Rusiec Łódzki – Kozuby. Planowane są też na kolejnych stacjach m.in. Zduńska Wola Karsznice, Działoszyn, Dąbie nad Nerem. Wartość tej inwestycji to ponad 580 mln zł.

PKP PLK S.A. informują, że w Łódzkiem wykonawca pracuje na odcinku Rusiec Łódzki - Kozuby. Na dwutorowej linii utrzymany jest ruch pociągów po jednym torze. Budowę nowych torów poprzedza demontaż wyeksploatowanych elementów linii kolejowej. Przy użyciu ciężkiego sprzętu usuwane są szyny i podkłady. Specjalistyczny pociąg demontuje starą sieć trakcyjną. Obok torów wykonawca montuje już fundamenty pod nowe konstrukcje, na których wywieszona będzie sieć trakcyjna.
PLK zwiększają komfort obsługi podróżnych na stacjach Chociw Łaski, Kozuby, Zduńska Wola Karsznice Południowe, Zduńska Wola Karsznice oraz przystanku Siedlce Łaskie. Perony zostaną przebudowane i dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Na stacji Chociw Łaski wybudowana zostanie nowa kładka nad torami wyposażona w windy dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji Chociw Łaski i na przystanku Siedlce Łaskie rozbierane są perony. Kolejnym etapem będzie wzmacnianie podłoża i układanie kabli. Wiosną przewidziana jest budowa nowych peronów. Gromadzone są materiały niezbędne do prac m.in. ścianki i płyty peronowe.

Po zakończeniu robót na linii nr 131 pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 140 km/h, a towarowe do 120 km/h

Remont biegnącego przez łódzkie odcinka magistrali Śląsk – P...

Przebudowane tory, rozjazdy i nowe urządzenia zabezpieczające umożliwią prowadzenie pociągów pasażerskich z prędkością do 140 km/h, a towarowych do 120 km/h. Zwiększy się również przepustowość trasy, co umożliwi przejazd większej liczby pociągów. Sprawny przewóz ładunków wpłynie na rozwój gospodarki i regionu. Inwestycja zwiększy konkurencyjność kolei – ekologicznego transportu w stosunku do przewozów drogowych – wyjaśnia Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

Odcinek Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice

Prace na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice obejmują:

  • wymianę 20 km torów, sieci trakcyjnej
  • wymianę 62 rozjazdów
  • przebudowę 10 obiektów inżynieryjnych, w tym mostów nad rzekami Widawka i Grabia.
  • modernizację 17 przejazdów.

Sprawny i bezpieczny przejazdu pociągów pasażerskich i towarowych zapewni Lokalne Centrum Sterowania w Zduńskiej Woli Karsznicach. LCS wyposażony będzie w nowoczesne systemy i sprzęt komputerowy.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we wrześniu 2019 roku podpisały umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót na linii kolejowej nr 131 na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice w ramach projektu „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo”.

Wartość inwestycji to ponad 580 mln zł. Projekt jest w 85% dofinansowany z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac zaplanowane jest w I kwartale 2023 roku.

Po zakończeniu prac wzrosną możliwości transportowe Magistrali Węglowej

Linia kolejowa łącząca Śląsk z portami jest modernizowana również na innych odcinkach. Od jesieni ubiegłego roku prowadzone są roboty na 14-kilometrowym szlaku od miejscowości Kalina do stacji Herby Nowe i Wręczyca oraz na liczącym 11 kilometrów odcinku Miedźno – Działoszyn. Prace obejmują też łącznicę 704 Herby Stare – Herby Nowe. Wartość inwestycji to ponad 1,2 mld zł.
W ramach tych prac PLK poprawią komfort podróżnych na stacjach: Herby Nowe, Chorzew Siemkowice i Rusiec Łódzki. Perony zostaną przebudowane i dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. PLK planują poszerzenie zakresu zadania o odbudowę peronów na stacjach Działoszyn i Kłobuck. To działanie z myślą o pasażerach, uwzględniające inicjatywę mieszkańców, samorządów oraz deklaracje przewoźnika o wznowieniu połączeń pasażerskich i postojach.
Równocześnie PLK przygotowują dokumentację projektową dla przebudowy kolejnych odcinków linii nr 131 tj. Zduńska Wola Karsznice – Dąbie nad Nerem (LCS Zduńska Wola Karsznice), Dąbie nad Nerem – Złotniki Kujawskie (LCS Inowrocław), Twarda Góra – Tczew (LCS Tczew).

Nawałnica nad Zduńską Wolą wyrządziła wiele szkód ZDJĘCIA AKTUALIZACJA

Mniej wina w Europie

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie