reklama

W Zduńskiej Woli drogowcy remontują wiadukt nawet w nocy

RedakcjaZaktualizowano 
Nawet tymczasową drogą przy wiadukcie będą mogły jeździć ciężkie samochody
Nawet tymczasową drogą przy wiadukcie będą mogły jeździć ciężkie samochody fot. Ryszard Dullek
W niecodzienny sposób prowadzą prace przy remoncie wiaduktu karsznickiego robotnicy wynajęci przez GDDKiA.

Ludzi dziwi, że praca trwa 24 godziny na dobę, co na innych budowach jest nie do pomyślenia.

Janusz Kamiński, naczelnik wydziału mostów łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, wyjaśnia, że taki system pracy wymuszają krótkie terminy realizacji inwestycji.

- Jeśli trzeba, to pracujemy także w nocy. Chodzi o to, by jak najszybciej udrożnić ruch kolejowy - mówi inż. Grzegorz Rzepiela, kierownik budowy. Dodaje, że w taki sposób robotnicy będą jeszcze pracowali do końca tygodnia lub do połowy przyszłego. Później będą schodzili z budowy ok. godz. 17.

Remont karsznickiego wiaduktu ma potrwać do połowy przyszłego roku. Do końca listopada ruch odbywać się będzie specjalnie na ten cel wybudowaną drogą tymczasową. Objazd wiaduktu wynosi po tej drodze prawie 750 metrów. Droga prowadzi przez tory ze strzeżonym przejazdem. Po zakończeniu remontu droga zastępcza zostanie rozebrana. Zdaniem mieszkańców niepotrzebnie, bo zbudowana jest lepiej niż niejeden trakt miejski czy powiatowy.

Rzecznik prasowy GDDKiA w Łodzi Maciej Zalewski wyjaśnia jednak, że to jest konieczne.

- Gdy droga spełni swoją rolę, zostanie zlikwidowany strzeżony przejazd przez tory i budka dróżnika - mówi Zalewski. - Gdyby została, ruch byłby niebezpieczny i zapewne doszłoby do niejednego wypadku. Część tej drogi jednak pozostanie. Rozebrany będzie tylko odcinek bezpośrednio przy torach.

To że likwidacji ulegnie tymczasówka, zbudowana na potrzeby remontu wiaduktu, nie jest jedyną sprawą, która dziwi mieszkańców. Kolejną jest wycięcie wszystkich drzew przy ul. Łaskiej i Karsznickiej, w sąsiedztwie mostu kolejowego. Kierownik robót wyjaśnia, że wycinka była konieczna. Zostanie bowiem podniesiony o mniej więcej metr nasyp kolejowy, a co za tym idzie poszerzone i podniesione najazdy na wiadukt.

Zburzenie i wybudowanie na nowo wiaduktu w Karsznicach jest częścią inwestycji GDDKiA. Projekt zakłada jeszcze wykonanie kanalizacji, chodników, solidnych barier i nowego oświetlenia oraz dwóch skrzyżowań. Jolanta Jeziorska

FLESZ: Mniej zabitych, więcej pijanych. Bilans akcji "Znicz"

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3