Wspólny pomysł na Kolej Dużych Prędkości: dworzec w Wojsławicach

Wit L. Leśniewicz
Trasa drogowa Północ-Południe była pierwszą wspólną inicjatywą obu powiatów
Trasa drogowa Północ-Południe była pierwszą wspólną inicjatywą obu powiatów Jolanta Jeziorska
O dworzec Kolei Dużych Prędkości w okolicy Wojsławic starają się samorządowcy ze Zduńskiej Woli i Łasku. Do takiego rozwiązania chcą przekonać m.in. zarząd województwa łódzkiego oraz dyrektora Centrum Kolei Dużych Prędkości Jana Raczyńskiego starostowie zduńsko-wolski Wojciech Rychlik i łaski Cezary Gabryjączyk.

- Proponowana przez nas lokalizacja jest dużo bardziej korzystna dla mieszkańców obu powiatów niż ta, którą zaproponowali projektanci z centrum KDP. Wstępnie chcieli dla naszej części województwa łódzkiego zlokalizować przystanek gdzieś pomiędzy Sieradzem a Wartą. W takim przypadku naszym mieszkańcom byłoby łatwiej dojechać do Łodzi niż tam. Jednak musieliby się cofać, by potem jechać dalej do Poznania czy Wrocławia. Szczególnie, że powiaty łaski i zduńskowolski mają dobre połączenie i dojazd do Wojsławic. Jest krajowa czternastka, wciąż jeszcze budowany trakt drogowy Północ-Południe czy wreszcie wchodząca w fazę realizacji droga ekspresowa S8 - wylicza korzyści starosta łaski Cezary Gabryjączyk.

Same plusy w takiej lokalizacji widzą też w Zduńskiej Woli. Tory KDP przebiegać będą na północ od miasta. Gdzieś pomiędzy miejscowościami Kromolin i Tymienice.

- Dlatego naturalnym wydaje się nam ulokowanie dworca w pobliżu Wojsławic. Szczególnie, że jest szansa na to, by inwestorzy nie musieli wykupywać ziemi. Jeśli zdecydują się na budowę dworca w tym miejscu, to nie będą wtedy musieli martwić się wykupem gruntów, bo my chętnie je przekażemy. W Wojsławicach jest nasza szkoła, przy której jest 100-hektarowe gospodarstwo rolne. Te ziemie należą do powiatu. Można spokojnie wydzielić 40-hektarową działkę pod dworzec - zapowiada starosta zduńskowolski Wojciech Rychlik.

Obaj podkreślają też, że licznie studiującej w Poznaniu i Wrocławiu młodzieży nie będzie opłacało się jechać aż pod Sieradz, poza tym liczną grupę pasażerów stanowić mogą wojskowi z 32. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Łasku, bo w podpoznańskich Krzesinach znajduje się 31. BLT oraz dowództwo 2. Skrzydła LT.

Według zapowiedzi specjalistów Centrum Kolei Dużych Prędkości oraz ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, budowa linii i dworców KDP realna jest w latach 2014-18. Do tego czasu powinno być już gotowe szczegółowe studium łącznie z przebiegiem. Samorządowcy swoje propozycje muszą przesłać Centrum KDP do końca listopada.

Gigant inwestuje w Niepołomicach

Wideo

Materiał oryginalny: Wspólny pomysł na Kolej Dużych Prędkości: dworzec w Wojsławicach - Zduńska Wola Nasze Miasto

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie