Jak na razie walka jest wyrównana. Największą sympatią internautów cieszy się co prawda od początku trwania głosowania Zespół pocysterskiego opactwa w Krzeszowie, ale niewiele brakuje, aby najwięksi konkurenci przejęli prowadzenie. Europejska perła baroku zdobyła jak dotąd 9,3 proc. głosów. Na drugim miejscu, z wynikiem 8,1 proc. uplasował się 150–kilometrowy Szlak Kajakowy Bug-Krzna. Ściga go Wojewódzki Ośrodek Sportu i Rekreacji „Szelment” oraz Beskidzka Piątka. Nowoczesny kompleks wypoczynkowo-sportowy na Suwalszczyźnie zgarnął 7,2 proc. głosów Internautów. Atrakcje z gmin Beskidu Śląskiego: Brenna, Istebna, Szczyrk, Ustroń i Wisła cieszą się niewiele mniejszym poparciem (7 proc.). W top piątce zestawienia znalazło się również Muzeum Techniki i Komunikacji – Zajezdnia Sztuki w Szczecinie (6,4 proc.). Kto ostatecznie zwycięży? Zdecydują Internauci.
Popularnością wśród Internautów cieszy się również jeden z reprezentantów województwa lubuskiego – Spacer po Kostrzyńskich Pompejach (4,8 proc. głosów). Region reprezentowany jest również przez Szlak Nordic Walkingu i Lubuski Szlak Wina i Miodu.
Łącznie w tegorocznej edycji konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny 2011 roku startują 44 atrakcje z całej Polski.
Nagrodą dla zwycięzcy jest internetowa kampania reklamowa o wartości 50 000 zł, która zostanie przeprowadzona na stronach najpopularniejszych polskich serwisów aukcyjnych i ogłoszeniowych, należących do Grupy Allegro. – Wybór Szlaku Orlich Gniazd na Najlepszy Produkt Turystyczny 2010 roku przyniósł nam ogromną satysfakcję. Nagroda ta jest szczególnie cenna przede wszystkim dlatego, że jest oceną zadowolonych z podróżowania Szlakiem turystów – mówi Robert Nieroda, Dyrektor Biura Związku Gmin Jurajskich. – Przeprowadzona na stronach portali należących do Grupy Allegro kampania pozwoliła na dużą promocję naszej lokalnej atrakcji i dotarcie do ogromnej ilości nowych odbiorców. Zwycięstwo to zmobilizowało nas również do dalszego rozwoju produktu i wzmacniania jego marki. Efekt jest widoczny we wzroście turystów odwiedzających jurajskie warownie.
Nagrody czekają również na samych głosujących – 12 autorów najciekawszych uzasadnień swojego wyboru otrzyma aparaty fotograficzne Canon, zestawy przewodników weekendowych po Polsce Wydawnictwa Pascal, iPody Shuffle 2 GB oraz plecaki Hannah. Głosować można do 17 października.
Co roku Polska Organizacja Turystyczna (POT) nadaje polskim atrakcjom Certyfikat Najlepszego Produktu Turystycznego. Konkurs ma na celu wyłonienie najbardziej ciekawych i przyjaznych dla odwiedzających miejsc oraz popularyzację inicjatyw regionalnych. Wybór internautów jest wirtualną kontynuacją plebiscytu POT, organizowaną przez serwis ogłoszeń otoWakacje.pl.
Pełna lista atrakcji turystycznych, na które można głosować wraz z opisami oraz bieżącymi wynikami plebiscytu znajduje się na stronie organizatora – serwisu otoWakacje.pl: www.produkt-turystyczny.otowakacje.pl
**
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?