Nie tego spodziewali się projektanci, którzy przyjechali na spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami Zduńskiej Woli. W piątek, 15 marca, w Ratuszu prezentowali rozwiązania, jakie przyjęli w projekcie przebudowy drogi wojewódzkiej nr 482 na ternie Zduńskiej Woli.
Chodzi o odcinek ulicy Łaskiej oraz Łódzkiej od wiaduktu karsznickiego do ronda na ul. Sieradzkiej. Projektanci Marcin Łukasiewicz i Rafał Urban zaproponowali rozwiązania dla przebudowy drogi wojewódzkiej zgodnie z obowiązującymi przepisami. Mieszkańcy uznali, że większość z nich nie przystaje do rzeczywistości oraz potrzeb zduńskowolan.
Najwięcej kontrowersji wzbudził pomysł na przebudowę skrzyżowania ulic Łaskiej - Łódzkiej i Bema. Postanowiono by z ulicy Bema wyjazd był tylko w prawo. Co z mieszkańcami, którzy chcą jechać w kierunku centrum Zduńskiej Woli? Według projektantów mogą dojechać przez Murarską i Struga... Rondo im tam "nie wchodziło".
Projekt w wersji projektantów zakład, że od ul. Karsznickiej do ul Bema będą trzy pasy - trzeci środkowy z wysepkami służyć ma do lewoskrętów. Ulica Bema będzie miała wyjazd tylko w prawo.
Na skrzyżowaniu Struga - Konwaliowa i Łódzka rondo, a ulice Długa oraz Lipowa połączone, ale odcięte od Łódzkiej. Rondo na skrzyżowaniu ze Spacerową, a ze Szkolnej wyjazd tylko w prawo. Rondo na skrzyżowaniu z Kilińskiego, a z Pomorskiej wyjazd tylko w prawo. Za to naprzeciwko wyjazd dla karetek ze szpitala.
Skrzyżowanie z ul. Dąbrowskiego pozostanie bez zmian, a na skrzyżowaniu z Getta Żydowskiego będzie rondo. I wreszcie ulica Mostowa ma mieć tylko wyjazd na obwodnicę bez możliwości wjazdu.
- Albo ta droga będzie na służyła, albo przeszkadzała - ocenił Witold Trawka, właściciel jednej z firm przy ul. Łaskiej. A jego propozycja, to zaprojektowanie rond na każdym ze skrzyżowań.
Rondo chcą mieć także przedsiębiorcy z Murarskiej i mieszkańcy Bema. A mieszkańcy i przedsiębiorcy z Mostowej zawnioskowali by skrzyżowanie to wyłączyć z opracowania.
Wszystkie wnioski mieszkańców, jak zapowiada prezydent Zduńskiej Woli Konrad Pokora, zostaną zebrane, spisane i przekazane do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi - zarządcy drogi i inwestora przebudowy. Miasto będzie też nalegało na kolejne konsultacje z mieszkańcami.
Projektanci nie ukrywają, że takie zmiany jakich oczekują zduńskowolanie spowodują znaczne opóźnienie w przygotowaniu projektu i rozpoczęciu przebudowy. Wszystkie sugestie mają jednak przemyśleć. Zaznaczają, że konsultacje z mieszkańcami mają charakter grzecznościowy.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?