Do ZUS przez internet. Teraz: e-wizyta i wideorozmowa

OPRAC.: Redakcja
Do ZUS przez internet. Teraz: e-wizyta i wideorozmowa
Do ZUS przez internet. Teraz: e-wizyta i wideorozmowa Agnieszka Olejniczak
ZUS wprowadza nowe elektroniczne sposoby komunikacji z klientami. To e-wizyta oraz wideorozmowa. Będą dostępne od listopada.

Do ZUS przez internet. Teraz: e-wizyta i wideorozmowa

- Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadza kolejne udogodnienie, dzięki któremu można odwiedzić ZUS online. E-wizyta to wideorozmowa z ekspertem z placówki ZUS. Mieszkańcy województwa łódzkiego będą mogli umawiać się na spotkania online od listopada - informuje Monika Kiełczyńska, Regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa łódzkiego.

Do kontaktu z ZUS online potrzebny jest smartfon z kamerką i mikrofonem lub komputer. Jak zapewnia rzeczniczka ZUS, klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę wizyty online. Na wirtualną wizytę można umówić się w dni robocze godzinach 9 - 14:30. Może ona trwać nie dłużej niż 20 min.

- Podczas e-wizyty nasi eksperci odpowiedzą na pytania z zakresu emerytur i rent, zasiłków, ubezpieczeń i składek - wyjaśnia Monika Kiełczyńska.

Z e-wizyty można już korzystać w oddziałach ZUS w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu. W listopadzie usługa będzie dostępna we wszystkich oddziałach ZUS, także w Łódzkiem.

Jak zarezerwować e-wizytę w ZUS?

- Jeśli chcemy zarezerwować wirtualną wizytę, należy wejść na stronę www.zus.pl. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres mejlowy, kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również obszar merytoryczny e-wizyty, czyli: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracujący, założenie profilu PUE, docelowo również doradca ds. ulg i umorzeń - mówi Monika Kiełczyńska, Regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa łódzkiego.

Dzień przed spotkaniem klient otrzyma sms z przypomnieniem o e-wizycie na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. Natomiast w dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem przesłany zostanie mejl. Po kliknięciu linku otrzymanego w mejlu, klient połączy się z pracownikiem ZUS.

Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient posiada pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

Znamy decyzję w sprawie trzeciej dawki szczepionki.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie