MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Rowerem do 66 km od Zduńskiej Woli. Podpowiedzi jednodniowych wypraw. Gdzie w weekend 15 - 16 czerwca?

Redakcja Strony Podróży
Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Rozglądasz się za pomysłem na wyprawę rowerową ze Zduńskiej Woli? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Przygotowaliśmy 5 ciekawych propozycji. Są różne pod względem trudności czy długości, dlatego każdy znajdzie coś dla siebie. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 5 tras na wyjazd rowerem w odległości do 66 km od Zduńskiej Woli. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Zobacz, jakie trasy rowerowe w okolicy Zduńskiej Woli proponujemy na weekend.

Spis treści

Trasy rowerowe ze Zduńskiej Woli

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 5 tras rowerowych w odległości do 66 km od Zduńskiej Woli, które polecają inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Jazda rowerem to bardzo lubiana forma aktywności szczególnie w ciepłych miesiącach. Oczywiście nie tylko. Najwięksi pasjonaci jeżdżą rowerem przez cały rok. Nic w tym dziwnego, ponieważ rower daje nam wiele korzyści. Ruch jest dobry dla naszego zdrowia, a przy okazji możemy odwiedzić ciekawe miejsca. Można również wybrać rower jako środek lokomocji i dojeżdżać nim do pracy czy na zakupy.

Jeśli więc szukasz pomysłów na trasy w okolicy miejsca zamieszkania, bardzo dobrze trafiłeś. Poniżej przedstawiamy 5 wybranych tras, które polecane są przez innych użytkowników. Wracaj do tego artykułu regularnie, ponieważ będzie on aktualizowany i będą pojawiać się nowe trasy.

Nim wyruszysz w drogę, upewnij się, jaka będzie pogoda. W sobotę 22 czerwca w Zduńskiej Woli ma być 25°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi 21%.

🚲 Trasa rowerowa: XI Suchedniowski Rajd Rowerowy

  • Stopień trudności: 2.0
  • Dystans: 46,28 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 30 min.
  • Przewyższenia: 273 m
  • Suma podjazdów: 1 683 m
  • Suma zjazdów: 1 683 m

Jedrula77 poleca trasę rowerzystom ze Zduńskiej Woli

W sobotę 9 maja, odbył się XI Suchedniowski Rajd Rowerowy zorganizowany przez Suchedniowskie Stowarzyszenie Cyklistów. W tym roku uczestnicy mieli do wyboru siedem tras zaczynając od 25 km kończąc na 100 km (przeznaczone dla rowerów szosowych oraz górskich). W rajdzie wzięło udział 150 uczestników.

Start rajdu odbył się na terenie OSiR Suchedniów ul. Ogrodowa, jak podkreślali organizatorzy rajd to nie wyścig, więc każdy mógł jechać swoim tempem bez nacisku na czas przejazdu. Od godziny 14:30 w miejscowym Ośrodku Sportu i Rekreacji działał grill z ciepłym poczęstunkiem. Na zakończenie imprezy rozdane zostały pamiątkowe dyplomy oraz rozlosowane drobne upominki ufundowane przez Starostwo Powiatowe w Skarżysku - Kamiennej, Urząd Marszałkowski w Kielcach oraz sponsorów.

Trasy rajdu:

A. 100 km – szosa: Suchedniów OSiR, Wzdół, Siekierno, Sieradowice, Bronkowice, Radkowice, Świślina Rzeki, Rzepinek, Brzezie, Wawrzeńczyce, Wieloborowice, Garbacz, Janowice, Grzegorzewice, Cząstków, Włochy, Bostów, Grabków, Bodzentyn, Suchedniów – OSiR

B. 80 km – szosa: Suchedniów OSiR, Wzdół, Siekierno, Sieradowice, Bronkowice, Radkowice, Świślina Rzeki, Rzepinek, Brzezie, Wawrzeńczyce, Wieloborowice, Włochy, Bostów, Grabków, Bodzentyn, Suchedniów – OSiR

C. 60 km – szosa: Suchedniów OSiR, Wzdół, Siekierno, Sieradowice, Bronkowice, Radkowice, Świślina Rzeki, Rzepinek, Jadowniki, Tarczek, Bodzentyn, Suchedniów – OSiR

D. 40 km - szosa: Suchedniów OSiR, Wzdół, Siekierno, Sieradowice, Bodzentyn, Wzdół, Suchedniów – OSiR

E. 25 km – drogi leśne utwardzone (pożarowe), szosa: Suchedniów OSiR, Wierzbka (ul. Leśna), Opal, drogą pożarową Michniów, drogą polną - Krzyżka, Ostojów, Osełków, Stawik, Jaśle (zalew), Zalezianka, Osieczno, Sucha Góra, Kruk, Suchedniów - OSiR

F. 40 km – teren - trasa MTB - rowery górskie: Suchedniów OSiR, Wierzbka (ul. Leśna), Opal, drogą pożarową niebieski szlak Kamień Michniowski, drogą leśną Orzechówka, Skorucin, drogą polną - Leśna, Psary Stara Wieś, zielonym szlakiem przez Górę Bukową, Zajamnie, Góra Jamno, Czerwona Górka, Podzagnańszcze, Dołki, Podłazie, Krzyżka, Berezów, Suchedniów - OSiR
Nawiguj


🚲 Trasa rowerowa: Trasa obiektów militarnych Wrocławia

  • Stopień trudności: 2.0
  • Dystans: 63,26 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 57 min.
  • Przewyższenia: 17 m
  • Suma podjazdów: 171 m
  • Suma zjazdów: 171 m

MarioM poleca trasę rowerzystom ze Zduńskiej Woli

Trasa obiektów militarnych Wrocławia tworzy dużą, 63-kilometrową pętlę wiodąca przez większość zabytkowych obiektów militarnych wewnętrznego pierścienia obronnego miasta. W 1889 r. naczelne dowództwo armii niemieckiej podjęło decyzję o stworzeniu
Festung Breslau (Twierdzy Wrocław). Budowano ją ponad pół wieku. W pierwszym etapie rozbudowy fortyfikacji, trwającym od lat 90. XIX w. do końca I wojny światowej, powstało prawie trzy czwarte wszystkich umocnień Twierdzy. Pozostałe obiekty powstawały w okresie międzywojennym oraz podczas II wojny światowej. Po wojnie rozpoczęto likwidację fortyfikacji, choć nie na całej linii umocnień.
Na zespół obiektów twierdzy składa się cały wachlarz budowli militarnych tworzących pierścień umocnień wokół miasta (w dwóch liniach – wewnętrznej i zewnętrznej). Od strony południowej główną, wewnętrzną linię obrony wyznaczał nasyp kolejowy,
natomiast od północy stanowiska obronne w linii rzeki Widawy. Dziś znajdują się tam liczne schrony, bunkry i zespoły forteczne, które uchowały się w relatywnie dobrym stanie. Poniżej krótki opis najczęściej spotykanych obiektów na trasie. Schrony kompanii piechoty zbudowane w latach 1890-1901 to jeden z elementów fortyfikacji składających się na Twierdzę Wrocław. Schrony przeznaczone były zazwyczaj dla 250 żołnierzy. Od strony czołowej przykrywała je warstwa ziemi, od tyłu pierwotnie miały ceglaną elewację oraz duże otwory wejściowe zamykane dwuskrzydłowymi bramami (które oryginalne można oglądać na ul. Dembowskiego). Mniejsze drzwi stanowiły wejście do korytarza. Na czas mobilizacji duże wejścia zamurowywano, w otworach okiennych wieszano pancerne żaluzje, dzieląc jednocześnie korytarz wewnętrznymi drzwiami przeciwpodmuchowymi (w niektórych schronach, np. na Brochowie, likwidowano tylko część wjazdów, wstawiając w ich miejsce okna). Ponieważ w czasie walk przemieszczanie się wewnątrz schronu było możliwe tylko poprzez przejścia łączące naprzemiennie poszczególne pomieszczenia, 15 schronów zmodernizowano, wprowadzając oryginalne, wrocławskie rozwiązanie – do elewacji dobudowano zewnętrzny, betonowy pancerz, w środku którego biegł kolejny trakt komunikacyjny tworzący przedsionki śluzy. Tamże zainstalowano też mechaniczny (elektryczny bądź ręczny) system wentylacji obiektu. Wylot wentylacyjny zasłonięty był sporą perforowaną płytą stalową (można ją jeszcze znaleźć w kilku obiektach, np. na Olsztyńskiej). Wewnątrz schronów można zauważyć, iż sklepienia w pomieszczeniach opadają w kierunku przykrytego ziemią czoła obiektu – dzieje się tak w celu lepszego odprowadzenia wody z pokrycia oraz należytego funkcjonowania wentylacji grawitacyjnej, której wylot stanowiły kominki nad wejściami (w pierwotnym projekcie bez dodatkowego płaszcza).
We Wrocławiu istniało także sześć fortów kompanii piechoty – punktów oporu stworzonych na bazie schronu kompanii piechoty (z zewnętrznym pancerzem). W ich skład wchodziły ponadto dwa schrony-wartownie (gdzie trzymano także agregaty
prądotwórcze), rozbudowany ciąg stanowisk strzeleckich wraz ze ślimakowymi stanowiskami obserwacyjnymi oraz 1-2 biernymi schronami obsługi ckm-u. Żelbetowe stanowiska strzeleckie o długości 120-140 m otaczały nieregularną linią zespół fortyfikacji
od strony frontowej i były podzielone na kilkanaście odcinków. Od strony natarcia osłonięte były szerokim nasypem ziemnym, przed którym zazwyczaj biegł rów z wodą z zasiekami na dnie. W ciągu stanowisk strzeleckich umieszczone były 2-3 stanowiska obserwacyjne w kształcie ślimaka (prawoskrętne odpowiednio na prawej flance), wykonane ze dwóch warstw stalowych blach wypełnionych dębiną. Dziś o istnieniu tych stanowisk świadczą jedynie resztki blachy zespolonej z betonowym murem. Dodatkową osłonę fortu stanowił nieregularny, wewnętrzny pierścień nasypów. Obiekt typu magazynowego, wybudowany został w latach 1899-1900 i, w odróżnieniu od pozostałych budowli tego typu, jako jedyny ukryty jest w głębokim wykopie na małym wzniesieniu. Ponadto posiada także cieńszy niż w innych tego typu budowlach strop oraz trzy bramy wjazdowe przebudowane na otwory okienne.
Nawiguj


🚲 Trasa rowerowa: Korzeńsko - Sarnowa - Dolina Świętojańska - Rawicz

  • Stopień trudności: 2.0
  • Dystans: 42,38 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 40 min.
  • Przewyższenia: 65 m
  • Suma podjazdów: 2 495 m
  • Suma zjazdów: 2 496 m

Trasę rowerową mieszkańcom Zduńskiej Woli poleca Wielogorski

Początkowo asfaltem z Korzeńska, odcinki leśne dosyć piaszczyste, za Dąbrówką żółtym szlakiem do Rawicza.
Nawiguj


Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Starachowice-Iłża-Wąchock-Starachowice

  • Stopień trudności: 1.0
  • Dystans: 57,7 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 41 min.
  • Przewyższenia: 116 m
  • Suma podjazdów: 1 807 m
  • Suma zjazdów: 1 806 m

Trasę rowerową mieszkańcom Zduńskiej Woli poleca Ossamus

Sympatyczna trasa Starachowice-Lipie-Iłża-Wąchock-Starachowice :-)
Nawiguj


Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Wrocław Południe

  • Stopień trudności: 1.0
  • Dystans: 25,13 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 42 min.
  • Przewyższenia: 126 m
  • Suma podjazdów: 1 090 m
  • Suma zjazdów: 1 182 m

Trasę dla rowerzystów ze Zduńskiej Woli poleca Wielogorski

Przez Parki Wrocławia, tereny zielone, lasy, wiadukty kolejowe ...
Nawiguj


Pora na serwis roweru?

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Zadbaj o rower

Utrzymywanie roweru w odpowiednim stanie technicznym to klucz do sukcesu. Co najmniej raz w roku rób przegląd swojego jednośladu. Idealnie jest robić to dwukrotnie - przed oraz po sezonie. W Internecie znajdziesz wiele poradników na ten temat, jak robić to poprawnie. Możesz również oddać swój sprzęt to serwisu rowerowego.

Sprawność roweru przełoży się na komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy. Jeśli regularnie będziesz go serwisować na pewno dłużej Ci posłuży.

Przydatne akcesoria na rower

Akcesoria rowerowe możemy podzielić na te niezbędne oraz dodatkowe. Wymagane jest:

  • oświetlenie, które nie zawsze jest na wyposażeniu, gdy kupujemy rower
  • a także dzwonek. Tak jak w przypadku lamp, najczęściej trzeba go dokupić.

Lampka z przodu powinna być biała, a z tyłu czerwona. Przy wybieraniu dzwonka zwróć uwagę na dźwięk, jaki wydaje.

Z dodatkowego wyposażenia warto wybrać:

  • błotniki - szczególnie istotne są, gdy nie zraża Cię brzydka pogoda do jazdy
  • odblaski na koła, bagażnik oraz siodełko - dla zwiększenia widoczności
  • stopka lub inaczej nóżka - by móc zaparkować rower
  • zapięcie do roweru - by móc go bezpiecznie spuścić z oczu
  • saszetka na rower - często z przeźroczystym przodem i specjalną kieszonką na telefon, by móc widzieć ekran podczas jazdy
  • uchwyt na bidon oraz bidon
  • koszyk na rower - jeśli chcesz nim jeździć na zakupy
  • fotelik dla dziecka - dla rodziców
  • pompka
  • stojak rowerowy - jeśli będziesz samodzielnie serwisować rower
  • akcesoria i narzędzia do serwisowania roweru

Omówiliśmy przydatne akcesoria rowerowe, to teraz czas na strój na rower. Oczywiście wygodne, sportowe buty oraz strój to podstawa. Ciekawą alternatywą są specjalnie spodenki, majtki lub legginsy na rower, które zapobiegają obtarciom i bólom. Przydatne będą również rękawiczki na rower, czapka z daszkiem lub zwykła oraz okulary - niekoniecznie przeciwsłoneczne. Okulary rowerowe są specjalnie dopasowane do twarzy, by nie odstawały. Znajdziesz takie przeciwsłoneczne oraz z przeźroczystymi szkiełkami, które chronią oczy przed owadami i wysuszaniem oczu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na zdunskawola.naszemiasto.pl Nasze Miasto