Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kiedy przebudowa ulic Łaskiej i Łódzkiej w Zduńskiej Woli?

Redakcja
Agnieszka Olejniczak
Na przyszły rok Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi planuje rozpoczęcie przebudowy ulic łaskiej i Łódzkiej w Zduńskiej Woli, czyli tak zwanej obwodnicy. Do Urzędu Miasta Zduńska Wola wpłynęła informacja, z której wynika, że inwestycja wojewódzka planowana jest na lata 2021 – 2024. W etapach.

- Projekt wraz z pozwoleniem ZRID ma być gotowy do końca października tego roku. Jesteśmy obecnie na etapie pozyskiwania decyzji środowiskowej – informuje Marcin Nowicki, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi.

Władze Zduńskiej Woli poprosiły ZDW o informację o to, na jakim etapie są przygotowania inwestycji. Okazało się, że zarządca drogi nie planuje rozpoczęcia przebudowy w tym roku, choć prace przygotowawcze trwają już od 3 lat. Chodzi o odcinek ulicy Łaskiej oraz Łódzkiej od wiaduktu karsznickiego do ronda na ul. Sieradzkiej.

Prace przy tworzeniu projektu rozpoczęły się w 2018 roku. W ubiegłym roku projektanci i przedstawiciele zarządu dróg spotykali się z mieszkańcami i samorządowcami na konsultacjach dwukrotnie. Urząd Marszałkowski w Łodzi, któremu podlega ZDW, zapewniał także, że chce przystąpić do zadania jak najszybciej.

Najnowsza informacja ZDW mówi o tym, że tak zwana obwodnica w Zduńskiej Woli, czyli ulice Łódzka i Łaska w ciągu drogi wojewódzkiej 482, będzie przebudowywana etapami. W latach 2021 – 2024. Nie przewidziano już także konsultowania rozwiązań zawartych w projekcie.

- Etap konsultacji został już zakończony. Teraz realizujemy procedury mające dopiąć pozyskanie pozwoleń, a następnie uruchomienie procedur przetargowych tak aby rozpocząć budowę w 2021 roku – informuje rzecznik ZDW w Łodzi Marcin Nowicki.

Konsultacje, jakie przeprowadzano w Zduńskiej Woli w marcu oraz w maju ubiegłego roku przyniosły zmiany, jakie wprowadzono pod naciskiem mieszkańców i przedstawicieli samorządów.

Projektanci w Ratuszu dwukrotnie prezentowali rozwiązania, jakie przyjęli w projekcie przebudowy drogi wojewódzkiej nr 482 na ternie Zduńskiej Woli. Za pierwszym razem, na tych pomysłach mieszkańcy nie zostawili suchej nitki.

Najwięcej kontrowersji wzbudził pomysł na przebudowę skrzyżowania ulic Łaskiej - Łódzkiej i Bema. Postanowiono by z ulicy Bema wyjazd był tylko w prawo. Według projektantów, rondo im tam "nie wchodziło".

Projekt w pierwotnej wersji projektantów zakładał też, że od ul. Karsznickiej do ul Bema będą trzy pasy - trzeci środkowy z wysepkami służyć ma do lewoskrętów. Na skrzyżowaniu Struga - Konwaliowa i Łódzka rondo, a ulice Długa oraz Lipowa połączone, ale odcięte od Łódzkiej. Rondo na skrzyżowaniu ze Spacerową, a ze Szkolnej wyjazd tylko w prawo. Rondo na skrzyżowaniu z Kilińskiego, a z Pomorskiej wyjazd tylko w prawo. Za to naprzeciwko wyjazd dla karetek ze szpitala.
Skrzyżowanie z ul. Dąbrowskiego pozostanie bez zmian, a na skrzyżowaniu z Getta Żydowskiego będzie rondo. I wreszcie ulica Mostowa miała mieć tylko wyjazd na obwodnicę bez możliwości wjazdu.

Do projektu zgłoszono około 30 poprawek. Większość została w nowym planie przebudowy drogi ujęta. Po raz drugi projektanci przebudowy drogi wojewódzkiej 482 spotkali się z mieszkańcami Zduńskiej Woli w maju.

Nowy projekt zakłada, że na odcinku 4,8 km powstanie 6 nowych rond. Od strony Karsznic pierwsze będzie na Skrzyżowaniu z ul. Ceramiczną. Kolejne ulic Bema, Łaskiej i Łódzkiej, następne na skrzyżowaniu z ulicami Konwaliowa i Struga, kolejne z ul. Spacerową, następne z Kilińskiego i jeszcze jedno z ul. Getta Żydowskiego. Razem na 5-kilometrowym odcinku będzie więc 8 rond licząc z już istniejącymi.

Postulaty mieszkańców spełniono co do skrzyżowania z ul. Bema. Przewidziano tam rondo z możliwością dojazdu w każdym kierunku. Z opracowania wyłączono natomiast skrzyżowania ulic Łódzkiej i Dąbrowskiego oraz Łódzkiej i Mostowej, by zachować tam istniejący układ komunikacyjny.

Przebudowa drogi nr 482 ma kosztować około 70 mln zł. Chodzi o pięciokilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 482 od wiaduktu karsznickiego do ulicy Mostowej. Inwestycja jest obecnie w fazie projektowania, która powinna zakończyć się w tym roku. Inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Planowano, by rozpocząć prace jeszcze w 2020 roku, a zakończyć je definitywnie przed 2024 rokiem. Taką perspektywę czasową przewidywał ZDW oraz Urząd Marszałkowski w Łodzi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zdunskawola.naszemiasto.pl Nasze Miasto