Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Próba oszustwa "na pracownika banku". Zduńskowolanka nie dała się oszukać. O co pytał złodziej? ZDJĘCIA

OPRAC.:
Jolanta Jeziorska
Jolanta Jeziorska
Próba oszustwa "na pracownika banku".  Policja apeluje o ostrożność
Próba oszustwa "na pracownika banku". Policja apeluje o ostrożność KPP Zduńska Wola
Do zduńskowolanki zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował, że ktoś próbował zaciągnąć kredyt na jej dane więc potrzebuje danych do jej konta. Na szczęście kobieta nie dała się nabrać. Przeczytajcie, jakie pytania zadawał oszust. Ta wiedza może się wam przydać. Policja apeluje o ostrożność.

Policja przestrzega przed działaniem oszustów, którzy podszywają się pod pracowników banków.
Do próby takiego oszustwa doszło wczoraj, 6 listopada. Do 31-letniej zduńskowolanki zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Powiedział 31-latce, że jest próba zaciągnięcia kredytu na jej dane. Rozmówca oczekiwał od kobiety, że zaloguje się na swoje konto bankowe, udostępni dane do logowania i uwierzy, że rozmawia z pracownikiem banku. Na szczęście kobieta nie dała się oszukać.

Na szczęście zduńskowolanka nie uległa presji, nie zalogowała się na konto, nie podała też żadnych swoich danych, tylko rozłączyła rozmowę i poszła do swojego banku upewnić się, czy wszystko z jej kontem jest w porządku.
Pod żadnym pozorem nie działajmy w sposób, do którego namawia nas nieznana osoba. Należy zawsze mieć świadomość, że wyświetlony numer telefonu lub nazwa banku nie są gwarancją, że rozmawiamy z jego prawdziwym przedstawicielem. Całą sytuację najrozsądniej jest osobiście zweryfikować w placówce banku. Pod żadnym pozorem, nie przelewajmy naszych oszczędności na rachunki bankowe wskazane przez nieznanego rozmówcę - podkreśla sierżant sztabowy Katarzyna Biniaszczyk, oficer prasowy zduńskowolskiej policji

Policja apeluje o ostrożność

Zduńskowolska policja apeluje o ostrożność. Przypomina, że prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, przelania pieniędzy na inne konta, ani tym bardziej nie proszą o kody autoryzacyjne czy kody BLIK.

Banki prowadzą ciągły monitoring cyberprzestępców, gdzie blokowane są podejrzane adresy i domeny sieciowe. Dlatego coraz częściej hakerzy, zamiast atakować dobrze zabezpieczone banki – wolą skierować swoje działania na nieświadomego klienta.
Jeśli dzwoni do nas osoba, podająca się za pracownika banku, mówi o jakiś próbach zaciągnięcia na nas kredytu lub namawia do przekierowania pieniędzy na inne konto – z całą pewnością rozmawiamy z OSZUSTEM.
Natychmiast rozłączmy taką rozmowę. Zadzwońmy do swojego banku, a najlepiej - idźmy tam osobiście.

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zdunskawola.naszemiasto.pl Nasze Miasto