Port multimodalny to tak zwany suchy port, w którym kontenery z transportów kolejowych ładowane są na ciężarówki i odwrotnie.
To jedno z najnowocześniejszych rozwiązań w Polsce
W Karsznicach powstaje nowoczesny terminal przeładunkowy z suwnicami, torami, placem rozładunkowym, magazynami, parkingami i drogami. Na 22-hektarowej działce buduje go spółka PKP Cargo Terminale.
Ta inwestycja znajdzie się w ciągu międzynarodowego korytarza łączącego nasze bałtyckie porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu z portami basenu Morza Adriatyckiego. Terminal spowoduje również znaczne podniesienie jakości usług logistycznych świadczonych przez kolej, gdyż w środkowej Polsce brakuje takiego nowoczesnego obiektu. Przez to powinno wzrosnąć również zainteresowanie transportem multimodalnym ze strony polskich i zagranicznych podmiotów – informuje Hanna Jażdżyk, prezes PKP CARGO Terminale.
Inwestycja za blisko 130 mln zł
Budowa terminalu przeładunkowego w Karsznicach wyniesie 128,6 mln. zł. W tym 46 mln zł pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Dodatkowo Urząd Marszałkowski w Łodzi dołożył 5,7 mln zł.
Zrobiono już większość
Prace w Karsznicach trwają od sierpnia 2022 roku. Obecnie zrealizowano już 70 proc. robót budowlanych.
Gotowy jest pawilon dla kierowców a na ukończeniu jest hala napraw z częścią administracyjną. Rozpoczęto wylewanie betonowej płyty terminala. Poza tym zakończono układanie sieci teletechnicznych, wodociągowych i kanalizacyjnych wraz z przyłączami. Trwają także prace przy układaniu ostatnich warstw nawierzchni, oświetlenia terenu, monitoringu wizyjnego, układania torów i instalacji SRK.
Inwestycja powinna zakończyć się w październiku 2023 roku.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?