Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa kolejowego portu przeładunkowego w Karsznicach idzie pełną parą. Jak to teraz wygląda? ZDJĘCIA

OPRAC.:
Jolanta Jeziorska
Jolanta Jeziorska
Prace przy budowie terminalu przeładunkowego w Karsznicach wykonano w blisko 70 procentach
Prace przy budowie terminalu przeładunkowego w Karsznicach wykonano w blisko 70 procentach G. Janowicz
Kolejowy port przeładunkowy powstaje w Zduńskiej Woli. Ten nowoczesny obiekt PKP Cargo Terminale kosztuje blisko 130 mln zł.

Port multimodalny to tak zwany suchy port, w którym kontenery z transportów kolejowych ładowane są na ciężarówki i odwrotnie.

To jedno z najnowocześniejszych rozwiązań w Polsce

W Karsznicach powstaje nowoczesny terminal przeładunkowy z suwnicami, torami, placem rozładunkowym, magazynami, parkingami i drogami. Na 22-hektarowej działce buduje go spółka PKP Cargo Terminale.

Ta inwestycja znajdzie się w ciągu międzynarodowego korytarza łączącego nasze bałtyckie porty w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu z portami basenu Morza Adriatyckiego. Terminal spowoduje również znaczne podniesienie jakości usług logistycznych świadczonych przez kolej, gdyż w środkowej Polsce brakuje takiego nowoczesnego obiektu. Przez to powinno wzrosnąć również zainteresowanie transportem multimodalnym ze strony polskich i zagranicznych podmiotów – informuje Hanna Jażdżyk, prezes PKP CARGO Terminale.

Inwestycja za blisko 130 mln zł

Budowa terminalu przeładunkowego w Karsznicach wyniesie 128,6 mln. zł. W tym 46 mln zł pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Dodatkowo Urząd Marszałkowski w Łodzi dołożył 5,7 mln zł.

Zrobiono już większość

Prace w Karsznicach trwają od sierpnia 2022 roku. Obecnie zrealizowano już 70 proc. robót budowlanych.
Gotowy jest pawilon dla kierowców a na ukończeniu jest hala napraw z częścią administracyjną. Rozpoczęto wylewanie betonowej płyty terminala. Poza tym zakończono układanie sieci teletechnicznych, wodociągowych i kanalizacyjnych wraz z przyłączami. Trwają także prace przy układaniu ostatnich warstw nawierzchni, oświetlenia terenu, monitoringu wizyjnego, układania torów i instalacji SRK.
Inwestycja powinna zakończyć się w październiku 2023 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na zdunskawola.naszemiasto.pl Nasze Miasto