Mieszkanka Zduńskiej Woli straciła oszczędności przez internetowych oszustów
Na ofertę zduńskowolanki odpowiedziała osoba rzekomo zainteresowana kupnem butów. Poprosiła o adres poczty mailowej. Pozostała korespondencja odbywała się już poza aplikacją sprzedażową. 21-latka na pocztę e-mail otrzymała linki do stron, na które wchodziła, „klikała” na poszczególne okienka, jako rzekome zgody na wykonanie sprzedaży, a także zgody na logowanie do banku. W każdym kolejnym okienku podawała swoje dane, nazwę swojego banku, numer karty płatniczej, kod CVC, a także kody, które przysyłał jej bank do autoryzacji transakcji. W ten sposób 21-latka straciła oszczędności ze swojego konta.
Policja apeluje i przestrzega
Czytajcie uważnie i ze zrozumieniem smsy, jakie przysyła Wasz bank. W każdym przypadku powtarza się ten sam schemat czyli że bank przysyła wiadomość sms z pytaniem o rejestrację nowego urządzenia logującego się na Państwa konto, a pokrzywdzeni na to nie reagują. Czytają wiadomość z banku, ale nie zgłaszają uwag, że nie chcą rejestrować na koncie banku nowego urządzenia elektronicznego. Podają oszustowi wszystkie kody, jakie przysyła do nich bank wiadomością sms. Pamiętajmy, że to nie bank, ale sami pokrzywdzeni podają sprawcy hasła, numery kart płatniczych i kody BLIK.
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.224.1/images/video_restrictions/0.webp)
Trzęsienie ziemi na Wyspach. Partia Pracy wraca do władzy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?